Khamis, 25 Mac 2010

Thanks my MOTIVATOR's!!!!

salam to all..
malam ni tba2 aku nk share sstu ngn u all sume bout my big secrect , i keep all the time b4 this...
dalam kejayaan sesorang itu pasti ada seseorg yg mendampinginya utk mmbri semangat dn dorongan...
motivator yg ingin ku ceritakan ini adalah org "luar" yg bkn dlm family ku, yg selama ini memberi kan sgl motivation guide pd diriku utk meneruskan pengajianku...
dan jgn lak korg slh fhm.."dia" bknlah kekasih hatiku, mahupun kwn bek ku...
"dia" adalh "dia"

per yg aku suka ttg "dia" ini adalh semangat beliau ttg idup ini..
bgnya, tiada yg x mungkin dlm dunia ini..
bgnya juga, wang bkn lah mslh yg besar bg manusia..ttp..mslh yg besar bgnya adalah spt;
peperangan, pemesongan akidah, dan benda2 yg bg kita sume itu wajar dibanteras..

"dia" yg aku kenal ini tlh berada dlm idupku selama lbh kurg sethn..
apa yg aku kagumi, adalh sikap "dia" yg xpnh cuba amik kesempatan ats kebaikannya terhdp diriku..
bgnya, nawaitu itu penting dlm menolong seseorg
dan kalo dia sudh berjanji..pasti dia akn tunaikan..

saat perkenalan kami amat lah dramatik dan pelik apbl dikenangkan..
msh ku igt kalo pertama kali , "dia" request aku dlm ym..n aku pn accept..
ayat pertama yg ditaip beliau adalh..:
"pe kbr dik"
bla mata ku melihat istilah "adik" dlm ayat itu, ati aku sbg sorg wanita 
 menjadi sayu sekali..
kerana, org yg aku x knl sudi memanggilku "adik"..
slps itu bermulalah perkenalan kami yg unik dan "klakar" bla difikirkan

KERANA:
1) aku tidak pnh mengetahui NAMA PENUHNYA
2) aku tidak pnh melihat WAJAHNYA
3) aku tidak pernah BERJUMPA dgnnya
namun yg pasti, "dia" bknlah sebarangan org kerana....erm..biarlah rahsia...(namun, dia sentisa humble) itu yg aku suka..

korg sume pelik kan..mcmner aku leh jmpa diri :"dia" ini..
but..dia slalu kata..org yg ikhlas beri pertolongan xkn cuba amik kesempatan..
so, aku pun turuti request "dia" spy tidak bertanya apa2 ttg dirinya..

Namun, "dia" sentiasa update ttg:
kesihatanku, pelajaranku, kehidupan ku, dsbnya..
dan ayat yg paling aku terharu sekali:
"adik jgn pk2 sgtlah, selagi uncle ada, sume mslh adik akan settle..insyaallah"

ouwh...terharuya...kdg2 aku terfikir dlm benakku, adakah dia malaikat yg diutus oleh ALLAH ???
dlam menyelamatkan AKU??
cuma  dua sja permintaan dia pdku:
1) doakan uncle spy uncle dpt menunaikan impian uncle
2) belajarlah spy dpt mncurah bakti pd insan lain yg memerlukannya pula

nak tau apa impian "dia"????
1) ingin membina pusat jagaan utk OKU, ibu tunggal, dan anak2 yatim dsb
2) menolong mangsa2 perang(dan kalo blh menghentikannya)
3) ingin mencari hakikat "diri" sendri(tmbh ilmu agama)
huhuhhhu...syahdunya...

erm...rasanya 2 jelah yg aku nk share..
sbnrnya byk lg yg ingin aku nyatakan..tp, kdg2 ada se2tgh perkara 2 biarlah menjadi rahsia..
korg nk tau x sper "DIA" ni?????
sbnrnya.....AKU PUN XTAU SPA "DIA" ni..
namun, yg pasti aku...dh mula hormatkan dia as my "MOTHER"...

P/S: uncle jasamu akn ku kenang smpi bla2...ila syg uncle mcm ila syg MAK ila...
~hanya ALLAH sahaja yg dpt membalas budimu itu~
Ya, ALLAH, ko tempatlah uncle di kalgan org2 yg diredhaiMU




Tiada ulasan: